Film PLEM

A.s. donderdag 14 februari zal bij Heemkundevereniging Roggel de film over de bouw van de Maascentrale van de Provinciale Limburgse Elektriciteit Maatschappij, beter bekend als de PLEM, vertoond worden. De bouw vond plaats in de beginjaren vijftig van de vorige eeuw.  De werkgroep Heemkunde van de Studiegroep Leudal, die eigenaar is van de film,  is zo vriendelijk om deze film ook voor onze leden en andere belangstellenden te vertonen. De PLEM in Buggenum  was ook voor veel Roggelnaren jarenlang een goede werkgever. De film zal daarom voor velen herinneringen oproepen aan een periode uit hun leven, waarin het werk op de PLEM voor een groot deel het dagelijks leven bepaalde en “brood op de plank” bracht.

De filmvoorstelling begint om 20.00 uur in de kelder bij fysio Tullemans. (ingang buitentrap zijde Jozefhuis). Iedereen is welkom. Toegang is gratis.