Kalenderfoto april 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_april_ 2012

Studentenclub van Roggel, samen met Kapelaan Adams.

Wie staan op de foto:

Zittend v.l.n.r.:  Piet Coenen;  Kapelaan Adams; Wim Beenders.
Staand v.l.n.r.:  Jos Hendriks; Jan Moors; Pierre Simons; Sef Vaes; Gerard (Sjra) van Heur.

Waar is de foto gemaakt:

In de achtertuin van de kapelanie

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Bij gelegenheid van de benoeming van kapelaan Adams tot pastoor in Ell, zijn wij als groep hem samen gaan feliciteren.

Wie heeft de foto gemaakt?

Niet bekend.

Het verhaal dat hoort bij de kalenderfoto van de maand april 2012 is samengesteld door Pastoor Wim. Beenders.

Als je deze foto met de namen van de personen er onder bekijkt, dan moet je de klok 60 jaar terugzetten. Wij schrijven dan het jaar 1951. Dus gemaakt enkele jaren na de oorlog 1940-1945, in de achtertuin van de kapelanie.

Katholieke verenigingen en bonden, die door de Duitsers verboden en opgeheven waren, kwamen weer als paddenstoelen uit de grond. Het bleken dus ook een soort onderduikers te zijn geweest, die nu weer gewoon weer verder mochten leven. Bovenstaande foto toont ons de Studentenclub van Roggel van die dagen, die bij afwezigheid van 2 of 3 personen, compleet was en voor 1940 door kapelaan Adams was opgericht. Kapelaan Adams, in Roggel sinds 1934, werd in het voorjaar van 1951 benoemd tot pastoor in Ell. Bij gelegenheid van deze benoeming zijn wij als groep hem samen gaan feliciteren. Van toen zijn mij nog altijd in herinnering gebleven zijn woorden: “Nu wilde ik dat ik geïnstalleerd in bed lag”.

Te vermelden waard is dat nu anno 2011, 4 of 5 personen die op deze foto  zijn afgebeeld overleden zijn. Maar ja, wat wil je: dit zijn herinneringen van 60 jaar geleden.

Wim Beenders  em. pastoor.