Kalenderfoto augustus 2013

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

8 augustus

Kapelaan Schroeten met misdienaars.

Wie staan op de foto:

v.l.n.r.: Goof Kooiman, Tjeu Raemaekers, daarvoor zittend Piet Bonten, Kapelaan Schroeten, Mart Wagemans en staand Huub van Heur.

Waar is de foto gemaakt:

De foto is gemaakt aan de achterzijde van café/zaal Scheres op de Molenweg.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

In 1953/1954

Wie heeft de foto gemaak

Waarschijnlijk Piet Kooiman sr.

Kunt u nog meer vertellen over deze foto of aanverwante zaken, dan zien we graag uw reactie via dit formulier.

Van Huub van Heur is de volgende reactie:
Navraag bij de nog levende misdienaars op deze foto geeft geen duidelijkheid over de feestelijke gelegenheid waarbij deze foto is gemaakt; niemand kan het zich nog precies herinneren.
Ik herinner mij wel nog dat wij als misdienaars van deze foto eerst een H. Mis hebben gediend in de kerk in de voormiddag. Aansluitend werden we uitgenodigd om mee te gaan naar Zaal Scheres, waar we getrakteerd werden op vlaai en limonade.
Waarschijnlijk (vlg. Goof Kooimans) is de foto gemaakt door z’n vader Piet Kooimans sr. die ook lid was van het kerkkoor.
Elk jaar werd het St. Ceciiafeest van het kerkkoor ergens in november gevierd in Zaal Scheres
De twijfel echter dat dit het St. Ceciliafeest is geweest zijn de korte broeken van de misdienaars (in november?), maar je weet het maar nooit in die tijd (midden jaren ’50)
Huub van Heur