Kalenderfoto augustus 2014

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

01323 famFrenkenHoek 1937

Omschrijving van de foto

Familie Frenken, Hoek.

Wie staan op de foto:

Sjaak, vader Sef met zoon Jan, moeder Maria Frenken-Smeets met dochter Mia en Lien.

Waar is de foto gemaakt:

Thuis

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

onbekend

Wie heeft de foto gemaakt?

onbekend

Josephus Frenken werd geboren te Roggel in 1888 en trouwde in Haelen met Catharina Smeets op 25-5-1928. Ze kregen 4 kinderen. Kort nadat deze foto werd genomen kreeg moeder een beroerte. In de volksmond een ‘beslaag’ genoemd. Ze raakte in coma en zonder nog bij kennis te zijn gekomen overleed ze op 46 jarige leeftijd.

Vader Frenken bleef achter met 4 kleine kinderen tussen de 3 en 9 jaar oud. Met hulp van de buren en familie heeft hij zijn gezin zo goed mogelijk groot gebracht.

Vader Frenken is 81 jaar mogen worden en stierf als laatste van de 11 kinderen Frenken.

M. Frenken, Roermond.