Kalenderfoto Januari 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_januari_2012

Familiefoto van Fam. Stappers-Vogels.

Wie staan op de foto:

V.l.n.r. :Jan Stappers, Vader Sjang Stappers, Marie Stappers, To Stappers, Lies Stappers, Trui Stappers. Inzet: Moeder Tina Stappers (+/- 1942).

Waar is de foto gemaakt:

Aan de voorzijde van van hun oude ouderlijk huis op Vrijke. (nu Vrijkestraat).

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Omdat Marie toen naar Zuid-Afrika is geëmigreerd samen met haar twee kinderen.

Wie heeft de foto gemaakt?

Gemaakt door Foto Frans Storms uit Roermond.

Tekst door Trui Salimans-Stappers:

Vader Sjang Stappers is geboren in 1887 en overleden in 1981 en was getrouwd met Tina Vogels(inzet), geboren in 1888 en overleden in 1942.   Jan Stappers is geboren in 1919 en overleden in 1998 en was in 1947 getrouwd met Miets Fischer uit Kerkrade.  Marie is geboren in 1921 en is in 1945 getrouwd met Piet Geenen (Ophoven). Piet was al in 1947 naar Zuid-Afrika afgereisd en Marie is hem in 1948 gevolgd.  († 2012 Heythuysen) Trui is geboren in 1925 en is in 1951 getrouwd met Toon Salimans uit Roggel. († 2015)  To is geboren in 1928 en is in 1957 getrouwd met Giel Verlaek uit Leveroy.   Lies is geboren in 1930 en overleden in 1990 en was in 1956 getrouwd met Lei Goertz uit Leveroy.   Het geboortehuis van de kinderen Stappers lag op de huidige Vrijkestraat direct achter achter het perceel van de Fam. Buskens; het huis was gebouwd met de gevel naar de weg en is in 1957 afgebroken omdat het bouwvallig was.