Kalenderfoto januari 2016

Foto uit 1946  van Louis Pouls

Wie staan op de foto:

v.l.n.r. Toon Criens,Tom Kierkels (Roermond, geb op de Laak), Thea Kierkels( kind van Tom), Andreas v Heur (Laak),Sjeng Beenders (Laak),Sjeng Scheres (GroteLaak), Rie Beenders (Laak).

Waar is de foto gemaakt:

Op de Grote Laak (die toen nog Groote Laak  heette) voor het huis van Sjra Beenders  (Campers Sjra)

Wie heeft de foto gemaakt?

De foto is gemaakt door Louis Pouls. De heemkundevereniging heeft een 180 tal foto’s  van Louis Pouls in de vorm van glasnegatieven, in haar bezit.

Van veel van deze foto’s hebben we weinig of geen info. Veel foto’s zijn gemaakt in de buurt Roligt, Blenkert, Laak.  Deze is er één van. We publiceerden al enkele foto’s van deze fotograaf waarover we nog geen info hebben. Zie deze foto van  juli 2015 en februari 2015

Klik hier als u ons nog eigen herinneringen of aanvullingen kunt sturen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Van Hein ten Rouwelaar ontvingen we de volgende reactie:

“Ik woon op de Laak, Kleine Laak 26 Roggel. Ik heb de boerderij in 1974 gekocht van Sjra Beenders (Campers Sjra). In 1946 woonde Sjra Beenders hier zeker. Het huis op de foto is niet dit huis. Aantal ramen klopt niet, de muizetanden en kantelen zitten er niet aan. En onze boerderij is groter. Onze boerderij is gebouwd in 1803. De boerderij op de foto is, gezien de bouwstijl, van latere datum.”

Hartelijk dank voor deze reactie. Wie kan wel de juiste locatie benoemen?