Kalenderfoto januari 2020

Foto anno 1961. Bij café Hillekens Heibloem.
Personen op de foto v.l.n.r.
Pierre van Lierop, Jos Kierkels, Henk Kierkels, Jo Smolenaars en Ton van Lierop.

Dit groepje van ± 16 jarigen zal ongetwijfeld te gast zijn geweest in café Hillekens:  “Bie de Dieke”.
Na beëindiging van de exploitatie door de fam. Hillekens en nadien door hun dochter Greta Hillekens gehuwd met Wiel Lutgens, is het Café met annex friture nog onder diverse naamgevingen en eigenaren voortgezet, onder anderen; Het Witte Huis, Het Gareel en als laatste onder de naamgeving Route 74.
Bij het Café vond ook de Handboogvereniging “Heideroosje” met hun schietbanen tijdelijk hun onderkomen. Deze verhuisden nadien naar de St. Isidoorstraat en vervolgens naar het Sportpark aan de Haffmansstraat.

Momenteel is dit laatste café van de kern Heibloem ook alweer enkele jaren gesloten en staat weer in de verkoop.