Kalenderfoto maart 2016

03maart 2016

oude woonboerderij van Piete Geel

Dit is het oude huis van de Fam Dirkx-Ebus op de Kleine Laak. Hier woonde Geel Dirkx (beter bekend als Piete Geel) met zijn vrouw Nel Ebus en hun 7 kinderen. Het huis is waarschijnlijk gebouwd tussen 1850 en 1870. Het was voorheen het ouderlijk huis van Piete Geel. Zijn vader  (Johannes Dirkx) Piete Hannes  heeft hier voorheen gewoond met zijn vrouw  Anna Maria Timmermans en 6 kinderen. Naast Piete Geel, die jarenlang melkboer in Roggel is geweest, werden dus hier o.a. ook geboren Bert Dirkx (Piete Bert) en Til Dirkx (Piete Til, gehuwd met Sjeng Op het broek).
Het huis is afgebroken in 1979 en op die plaats woont nu de derde generatie Dirkx:  fam. Dirkx-Thijssen (zoon van Piete Geel).

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.

Heeft U nog een foto van een woning die in Roggel heeft gestaan , maar inmiddels afgebroken is, dan zouden we die heel graag even van U lenen om ze in te scannen en zo te bewaren voor éénieder die er belangstelling voor heeft . We beschikken al over een groot aantal foto’s, maar missen er nog meer!!