Kalenderfoto Maart 2011

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

Heemkundekalender_maart_2011

Het gezin van de familie van Hoef-Janssen.

Wie staan op de foto:

1e rij v.l.n.r. : Vader Sjang van Hoef, Jos, moeder Marie van Hoef-Janssen.

2e rij v.l.n.r.: Toos, Har, Piet, Tjeu, Huub, Annie en Tinus.

Waar is de foto gemaakt:

Fotograaf Sommer, Wilhelminaplein Roermond.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Sjang van Hoef en Marie van Hoef-Janssen zijn getrouwd op 15 mei 1935. Wellicht is deze foto gemaakt ter gelegenheid van hun twintig-jarig huwelijk in 1955. Zoon Jos, geboren in 1947, had toen pas de Eerste H.Communie gedaan want hij draagt op de foto zijn communiepak.

Wie heeft de foto gemaakt?

De foto is gemaakt door fotograaf Sommer in Roermond, toen gevestigd aan het Wilhelminaplein in Roermond. De hele familie is per fiets naar Roermond gegaan om deze foto te laten maken.

Anekdote verteld door Huub van Hoef.

Geschreven door Nelly.   Een anekdote die Huub zelf heeft verteld. Toen hij op de lagere school zat wilde hij de jongen die voor hem zat in zijn achterwerk bijten. Hij kroop onder de bank en stak zijn hoofd tussen de bank voor hem. Na dat hij had gebeten wilde hij snel zijn hoofd terug trekken, maar daarbij bleven zijn oren steken achter de bank. Ik weet niet hoe het verder afgelopen is.

Familie van Hoef-Janssen.

Op de foto het gezin van de familie van Hoef-Janssen. Ze woonden op de Schans in Roggel in een boerderij . Deze boerderij lag dicht bij het pand waar nu de familie Versteegen – Joosten woont.   In 1958 is de familie van Hoef verhuisd naar de Kerkveldweg in Roggel en kort daarna is de oude woning afgebroken.Sjang van Hoef is geboren in Nederweert op 16 augustus 1908 en overleden op 19 augustus 1986 in Roggel.   Marie van Hoef-Janssen is geboren op 16 januari 1908 in Roggel en overleden op 22 februari 2010 in Heythuysen. Ze is 102 jaar oud geworden. Huub en Jos zijn beiden slechts 56 jaar oud geworden. Huub is overleden in Roermond in 1997 en Jos in Heythuysen in het jaar 2003.