Kalenderfoto Mei 2011

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

heemkundekalender_mei_2011

Op de foto staan Louisa Tacken uit Horst en Lambert Raemaekers uit Roggel. De auto is waarschijnlijk de Chevrolet van Dhr. Raemaekers.

Wie staan op de foto:

Louisa Tacken en Lambertus Raemaekers.

Waar is de foto gemaakt:

Uit navraag bij de familie blijkt dat de foto gemaakt is in de buurt van het ouderlijk huis van Louisa Tacken in Horst. Het houten hekwerk op de foto is hierbij een herkenningspunt.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Deze foto is waarschijnlijk gemaakt op 9 oktober 1938 bij gelegenheid van de verloving.

Wie heeft de foto gemaakt?

De fotograaf is waarschijnlijk Heeroom van Rijt, een broer van de moeder van Lambert.

Uit aantekeningen van Lambert Raemaekers blijkt dat hij zijn latere vrouw, Louisa Tacken uit Horst, voor het eerst heeft ontmoet toen hij autopech had gekregen in Horst in de herfst van 1937. Zij zijn op 18 juli 1938 getrouwd in Horst.  Lambert Raemaekers werd op 15 juli 1909 geboren en is op 17 juli 1926 gaan werken in de molen van zijn vader aan de Koppelstraat. De molen is gebouwd in 1867 door Andreas Raemaekers die afkomstig was uit Nederweert. De oude molenbaas had de gewoonte om aan zijn beweringen het woord “SEE” toe te voegen dat zoveel betekende als “gesnapt”. Daarom sprak men van Seebaas i.p.v. Raemaekers. Lambert Raemaekers werd derhalve ook “Seebaas Baerke” genoemd. In het molenpand is momenteel de firma Ralectro gevestigd. Louisa Tacken is op 23 augustus 1988 overleden en Lambert Raemaekers op 26 december 1990.

Geschreven door Nelke Versteegen.

Wanneer is de molen ook al weer afgebrand? Zoon Dre heeft later het molenwerk overgenomen, en zijn ze ook olie stook gaan bezorgen.