Kalenderfoto november 2017

Foto uit 1964. De 18 jarigen cursus in de kapelanie.

Personen op de foto v.l.n.r.:

1e rij: Nel Bex, Els Frenken, Nelly Vullers, Piet Hendriks.

2e rij: Wiel van Rijt, Riny Kierkels, Mia Smolenaars, kapelaan Ed Vliegen, Jo van Can.

3e rij: . van Roij, Huub en Joep Gubbels, Dré Derikx, Jes Mussen, Annie Scheenen, Martin Kuijpers,

Cor Beenders, Jos Kierkels, Herman Geenen en Liza Joosten.

Kapelaan Vliegen (In Roggel werkzaam van 1962-1969)  organiseerde in deze tijd de zgn 18 jarigen cursus. Deze cursus was volgens de kapelaan hard nodig. In de 60er jaren was er een enorm bewustwordingsproces bezig op velerlei gebied. Dat bracht voor de jeugd nieuwe mogelijkheden, maar ook héél veel vragen met zich mee.

Zo kwamen op deze winteravonden vragen over oorlog en vrede, seksualiteit, discriminatie ,eucharistievieringen en andere godsdiensten enz. aan bod. De avonden werden goed bezocht. In het eerste jaar had de kapelaan 2 groepen van een man of 10 die iedere week een avond op de kapelanie bij elkaar kwamen.

Op de foto een gezamenlijke afsluitavond van die groepen. De kapelaan vond het erg belangrijk dat die avonden in een ongedwongen sfeer verliepen. Het biertje zal wel beperkt zijn gebleven tot de afscheidsavond.

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.