Kalenderfoto november 2020

Foto van een kleuterklas uit 1969.
Personen op de foto v.l.n.r.
1e rij: Conny Derks, Henk Peeters, Pieter Derks, Willy Dietzenbacher, Regina Smets, Henny  Beenders, José Beenders, Martje Theeuwen, Lilian Janssen, Crétién Wijers, Eric Vullers, Henny Geuijen.
2e rij: Gerty Geuijen, Marijke Dirkx, onbekend, Sophie Joosten, Bertie van de Beuken, Noud Salimans, Ingrid Hendriks, Robbie Hendriks, Leo Cauven, Robbie Geuijen, Josefien Vossen, Lizette Bloemers.
3e rij: Ine Simons, Theo Derks, Paul Roost, juffrouw Toos van Heugten, Carien van Heel, Freddy Baks, Ronnie Gommans, Els Geelen, Ton Linders, Roel Mertens, Elga van Heel, Jacqueline Geuijen, Wim Boonen.

Inmiddels hebben we via reacties van o.a. Leon Moonen en Lei Cauven op Facebook ontdekt dat de onbekende in rij 2 Paul Moors (woonde toen op de Kerkveldweg) moet zijn en dat het meisje vooraan in deze rij niet Gerty Geuyen is maar Gerty Gommans

In 1969 (de personen op de foto zijn dus al midden vijftigers) was de kleuterschool evenals de Theresiaschool nog gevestigd in het klooster aan de Kloosterstraat.(In 1996 afgebroken). Later is er ook nog een noodlokaal bij geplaatst, dat later nog lang als kinderopvang heeft gefunctioneerd.  In 1973 werd de nieuwe kleuterschool “De Springplank” gebouwd bij de toenmalige lagere school St. Joseph aan de pastoor Hanraetsstraat.  In 1986 bij de invoering van het basisonderwijs werd de kleuterschool onderdeel van de basisschool. (Jan Muisschool) .