Kalenderfoto Oktober 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_oktober_2012

Familiefoto van de Familie Scheres – Beeren.
Wie staan op de foto:

1e rij zittend: Nella, Louise, Vader Fried, Moeder Trui, Sjaak, Liza.
2e rij staand: Amelie, Toos, Anna, Tjeu, Truus, Wim, Stien, Miep, Wilhelmien.

Waar is de foto gemaakt:

Achter in de tuin, achter de zaal op de Molenweg.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Bij gelegenheid van het 25-jarig huwelijk in 1954.

Wie heeft de foto gemaakt?

Onbekend.

De gegevens werden aangeleverd door Toos Scheres;

Fried Scheres werd geboren op de Laak op 21 nov. 1896.   Trui Beeren werd geboren op het Ophoven op 24 aug. 1901   Zij trouwden op 14 mei 1929; zij woonden samen aan de Baetsenstraat 102, thans Molenweg te Roggel en hadden er een café met beugelbaan en een zaal.   Daarnaast werkte vader Fried Scheres ook bij de COVAS, was bestuurslid van de toenmalige Boerenleenbank en ook nog lid van diverse verenigingen.   Zij kregen totaal 14 kinderen, 10 meisjes en 4 jongens; de jongste zoon is 4 maanden na de geboorte gestorven.   Op de foto was het echtpaar Scheres-Beeren 25 jaar getrouwd en we hebben toen een fijne dag gehad.   De kinderen zijn allemaal getrouwd, waarvan er 5 in Roggel wonen; een woonde in Canada waar ze helaas is overleden op 26 oktober 2011. De andere 4 meisjes wonen in Eindhoven, Stramproy, Panningen en Grathem   Het jongste meisje was Louise, woonde in Grathem en is op 28 april 2006 overleden.   De jongste zoon is 2 maanden na de geboorte overleden op 28 febr. 1948.   Er zijn totaal 29 kleinkinderen in de familie.   Hieronder achtereenvolgens de kinderen Scheres met geboortejaar/jaar overlijden en woonplaats:

1.  Nella    * 1930 woont in Roggel                                       2.  Lisa     * 1931 woont in Eindhoven

3.  Truus   * 1932 woont in Roggel                                       4.  Miep    * 1933 woont in Roggel

5.  Jac      * 1935 woont in Heel                                             6.  Stien   * 1936; +2011 woonde in London-Ontario Canada

7.  Theu    * 1937 woont in Panningen                                8.  Anna   * 1938 woont in Stramproy

9.  Toos    * 1940 woont in Roggel                                      10. Wim    * 1941 woont in Stein

11. Wilhelmien * 1942 woont in Roggel                             12. Amelie       * 1943 woont in Panningen

13  Louise       * 1945; +2006 en woonde in Grathem       14.  Herman        * 1947; +1948