Kalenderfoto oktober 2019

Klik op de foto voor een vergroting

Deze maand een foto van een gedeelte van de Kerkveldweg met zicht op de Kerkstraat.
Links op de foto: De boerenbond, pand Salimans, Seuren, Sint Jozefschool, Coenen, St.Petruskerk. Rechts op de foto: pand Nazarski, Joosten, Ton vanne Bekker en het eerste pand op de Kerkstraat.

Op het eerste oog ziet men niet zo veel veranderingen, maar als men wat langer kijkt valt toch wel het één en ander op:
We zien overal nog de tv antennes op de daken en de elektriciteit werd nog bovengronds naar de huizen gebracht.
De opvallendste veranderingen zien we aan de overkant van de weg op de Kerkstraat:
De woning/winkel van de fam. Fleuren (later showroom garage Salimans) is nog net zichtbaar achter het dak van huize Salimans. De fam. Fleuren is 1 januari 1966 daar gaan wonen. Daarnaast het huis van de fam. Seuren. We zien ook nog het oude Verenigingsgebouw/Jozef school met daarachter de schilderswinkel van Jacques van de Beuken en daarachter de muur rondom de tuin van de woning van Jan Coenen.
Aan de andere zijde van de Kerkstraat zien we bij de provinciale weg nog de dubbele woning waar nu de showroom van garage B & S Auto’s ligt.

Dit alles maakt deze foto toch al min of meer “historisch” , want we komen dan uit bij het jaartal 1967 voor deze ansichtkaart.