Kalenderfoto september 2011

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

heemkundekalender_september_2011

Handboogschutterij “Heideroosje” Heibloem: Zestal uit 1970.

Wie staan op de foto:

Personen v.l.n.r 1e rij Jac. Delissen, Frits Joosten, Wiel Lutgens 2e rij Harrie Simons, Harrie Baetsen, Har Hillekens.

Waar is de foto gemaakt:

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Wie heeft de foto gemaakt?

Onbekend.

Door: An /Jac Delissen / Mia Brunen:

De Historie. In de zomer van 1954 kwamen een aantal personen bijeen in café Korsten aan de Schaapsbrug. Doel van deze bijeenkomst was, te komen tot een nieuw op te richten vereniging, nadat er een splitsing bij de Heidebloem had plaatsgevonden. De oprichters waren: Jeu Hendriks, Har Hillekens, Math Korsten, Sjra Korsten, Lei Sijbers, Frits Joosten en Frits Verstappen. De nieuwe vereniging werd een feit en kreeg de naam “Heideroosje”. Op 16 september 1954 werd de vereniging officieel opgericht. Het eerste bestuur: Voorzitter J. Hendriks, secretaris H. Hillekens. Comm. toezicht Math Korsten. De eerste baan werd gebouwd bij café Korsten. Toen café Korsten werd gesloten en opgeheven, vertrok de vereniging naar café Hillekens. Daar werd een nieuwe doel gebouwd. Deze baan werd in 1965 in gebruik genomen. In 1967 werd W. Lutgens de nieuwe doelhouder en in 1969 werd gestart met de aanleg van een overdekte baan. 14 Februari 1970 werd de nieuwe baan geopend. September 1974 werd café Lutgens overgenomen door de Fam.v.d.Berg. In oktober ontstonden problemen met de nieuwe doelhouder en ging men naarstig op zoek naar een nieuwe locatie. Die werd gevonden achter het woonhuis van de familie Korsten-Crins. (St.Isidoorstraat). In het najaar van 1976 werd deze baan geopend door Burgemeester Gubbels. De 2e baan in 5 jaar tijd. In 2004 werd op grootse wijze het 50 jarig bestaan gevierd. In 2006 bouwde de vereniging in samenwerking met de voetbalclub op “Sportpark de Beekkant” een volledig nieuwe accommodatie. Deze werd in 2007 feestelijk in gebruik genomen.