Kalenderfoto September 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_september_2012

Leerlingen met hoofdleidster van Kleuterschool Heibloem in 1962/63.

Wie staan op de foto:
1Jan Heijnen15Bert Coenen 29Louis Hannen
2Frits van Pol16Robert Kierkels30Loet Lutgens (later Gruiskens)
3Annie Beckers17Ton Gubbels31Jaen Lutgens
4Peter Bessems18Astrid Vermeulen32Jos Verkennis
5Peter Nelissen19Peter Verstappen33Sjra Bergmans
6Toos Beckers20Jan van Lierop34Marlie Hillekens
7Mia Coenen21Wim Verstappen35Truus Engelen
8Maria Boonen22Maria Daniëls36Ton Niessen
9Gerard Suntjes23Wim Gubbels37Karel Leenders
10Carien Vrenken24Sjefke Sprooten38Herman Tullemans
11Peter Coenen25Wil Suntjes39Cor Dings
12Marlies de Crom26Frits van Neerven40Thea Verkennis
13Wil Hendriks27Petra van Lierop41Truus Suntjens
14Door Verdonschot28Mien Luijten
Waar is de foto gemaakt:

Op het grasveld van het voormalige Kerkhof naast het kerkgebouw.
Opm. Jan Lutgens: het grasveld op de foto was niet niet het voormalige kerkhof; dat lag langs en achter de kerk.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

De jaarlijkse schoolfoto.

Wie heeft de foto gemaakt?

De fotograaf is is niet bekend, maar het was zeker een beroepsfotograaf.

Aanvullende informatie t.b.v. foto kalender september 2012.  (Gegevens zijn afkomstig van Jan Verkennis Heibloem)

De foto is gemaakt in oktober 1962 Het zijn de kinderen van de kleuterklas van de Heibloem schooljaar 1962-1963 in de leeftijd van 4- 5 en deels ook nog 6 jaar. Vanaf de leeftijd van 4 jaar konden kinderen naar de kleuterschool wat toen niet verplicht was. De kleuterschool in Heibloem werd in 1952 gestart door juffrouw Thea Verkennis in het 4e lokaal van de lagere school en verhuisde enkele jaren later naar de bovenzaal boven de school. Voor de kleuterschool moest toen een maandelijks schoolgeld betaald worden van f 1,00. Het tweede kind uit een huishouden kostte maandelijks f 0,50 .   In 1970 werd op de hoek van de Pater van Donstraat en de huidige Horstpeel (toen Beekstraat) een nieuwe kleuterschool gebouwd. Die school verdween weer in de negentigerjaren van de vorige eeuw  omdat de kleuterschool in 1988 integreerde in de basisschool en de groepen 1 en 2 vormde.  Thea Verkennis was vanaf 1952 tot 1975 verbonden aan deze kleuterschool.