Kalenderfoto Voorpagina 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_voorblad_2012

‘Ridder te paard’, wandreliëf uit de oude gymzaal.

Wie staan op de foto:
Wandreliëf “Ridders te Paard” in de vroegere gymzaal te Roggel.
Het kunstwerk is een ontwerp van de kunstenaar Tom Franssen uit Roermond en is medio 1970 gemaakt in het keramisch ateliër van St.Joris in Beesel.
Vrijwilligers van de Stichting Beesels Keramisch erfgoed hebben op donderdag 14 april 2011 het kunstwerk van de muur in de gymzaal gehaald voordat deze werd gesloopt.
Na een grondige schoonmaak en restauratie zal dit kunstwerk ergens in Beesel een nieuwe plek krijgen.
De gymzaal is in 2011 gesloopt.
Waar is de foto gemaakt:

In de oude gymzaal te Roggel.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Wegens de sloop van de oude gymzaal.

Wie heeft de foto gemaakt?

Frits Levels.

(De gegevens zijn verzameld door Mia Brunen-Vissers).

Vermoedelijk is het kunstwerk destijds een opdracht of keuze van de Gemeente Roggel. Het kan een historische betekenis hebben maar ook gewoon een keuze.

Misschien kan oud burgemeester Gubbels daar nog een antwoord op geven?