Roggels Blaadje augustus 1955

Klik op deze afbeelding om de Roggelse Blaadjes van augustus 1955 te lezen

Ook deze maand weer 4 Roggelse Blaadjes. Ook toen had men al “komkommertijden” wat het dorpsleven betrof. In die tijd was nog half Roggel in de agrarische sector werkzaam en waren juli en augustus natuurlijk drukke maanden en ook al voor een bepaalde groep vakantiemaanden. Ook de stencilmachine van het gemeentehuis was schijnbaar aan vakantie toe want de druk van het eerste blaadje is maar matig leesbaar, maar met enige moeite zal het wel lukken.
Toch ook deze maand we weer enkel interessante artikelen:
– opsomming van verkeersregels voor fietsers, fietskarren, aangespannen wagens en ja ook al voor tractoren, maar voor die laatste is er maar één regel van toepassing.
– uitstapje voor de senioren die toen nog “ouden van dagen” heetten.
– verslag raadsvergadering van 10 augustus.
– leger maakt reclame om beroepssoldaat te worden

en natuurlijk weer de wekelijkse rubrieken:
parochienieuws, burgerlijke stand en advertenties en ook deze maand sluit ieder Roggels Blaadje weer af met een spreuk, waaronder deze:
MAAK U MEER BEZORGD OM WAT ER UIT UW MOND KOMT, DAN OM WAT ER INGAAT.